Jumat, 26 Oktober 2012

Ambilan Jeremia 31:7-9



                                                   

Minggu                 :  XXI Dob Trinitatis                            Ambilan       :    Jeremia 31 : 7 - 9

Tanggal                :  28 Oktober 2012                                Usul Doding :    Haleluya 402 : 1 – 2


1.Pengantar

Adong do sada ungkapan na menyebutkan, melihat pelangi sehabis hujan, artini ibagas goluh on totap do adong pangarapan. Lang soh pitah bani sada tempat. Dong udan dong homa do logouni ari, dong malam, dong homa do siang, dong panas dong homa do borgoh. Sonai ma homa ibagas goluh on dong penderitaan adong homa do sukacita. Bangsa israel sangah bani habuangan lang ipaturut Naibata sidea totap tebuang, tapi ibahen Naibata do sada pangarapan marhitei na ipadas ni yeremia bani sidea. Bani haganupan keadaan naborit sanggah ihabuangan sidea isediahon Naibata do malas ni uhur marhitei perubahan nasihol berehonnoni bani bansa Israel. Marhitei teks on yeremia ipakei Naibata seng pitah padaskon teguran, uhuman tapi ipakei Naibata do ia bani na mambangun menumbuhkon haporsayaon ni bangsa na ibagas penderitaan.


 2. Penjelasan Nats

·      Bani ayat 7 na isobtkon ambilanta on dongdo suruhan banta ganup jolma. Gogoh ma hanima mandoding ibagas malas ni uhur, Marsurak ma mangolobkon, Baritahon ma Jahowa do na paluahkon bangsa-Ni, Puji ma Jahowa na paluahkon bangsa-NiHatahon hanima ma Jahowa do na paluahkon bangsa-Ni. Singat singat on ipadas bani bangsa israel sanggah sidea I habungan. Artini dong do tetap kepadulian ni Naibata ibagas goluh ni jolma na mambere apoh-apoh atap penguatan bani jolma na ibagas hamarsikon. Janah on do homa sihol sipakehononta bani goluhta sanggah ibagas parlajouan hita, marhitei na martenger ni uhur ibagas sada pangarapan bahasa naibata pasirsirhon haluahon banta. Persoalan mungkin na terjadi sipata jolma podas mandolei, mansalahon Naibata, bahkan menganggap Naibata lang be dong holongni bani goluhni. Artini ibagas sitaronon hotop do jolma gabe mardosa. Hape sansingtongni marhitei sitaronon ai do hita boi holi mangahapkon malasni uhur ai, janah marhitei ai do homa mandewasahon haporsayaaonta hubani Naibata. Ambilan ta on mangurupi hita ase maluah humbani kekuatiran halani namasa. Mangurupi hita ase totap semangat bani na memenuhi kebutuhan hidup tanpa manolsoli pargoluhan. Mambantu hita ase boi mangurupi hita ase damei uhurta laho  mandompakkon na lang sesuai bani uhurta

·      Bani ayat sebelumni iojur hita ase totap metenger niuhur pakon marmalas ni uhur. Tapi bani ayat 8-9 on merupakan aha nasihol sibahenonni Naibata bani bangsa Isarel. na pertama Boanon-Ku do sidea hun tanoh par-Utara (Babel). Dalam arti Tuhan Naibata sandiri paluahkon sidea humbani pambuangan ai. Na paduahon Patumpuon-Ku do sidea humbani ujung ni tanoh on (aima; na mapitung, na repat, na boru na boratan rumah, naboru na painumkon). Berikutni Hutogu-togu do sidea marhasoman pangapohon (na tangis-tangis roh) dalam arti Tuhan Naibata sandiri mambere pangarapan na manggoluh bani Bangsa Israel na domma doruh-doruh sadokah ni on. Pakon Huiring-iring do sidea hulambung ni bah, bani dalan hanopan (dalan na rata) artini Tuhan Naibata sandiri mangarahkon goluh ni sidea ase ulang tartolsu. ,marhitei haganupan in taridah do sonaha Naibata totap do mamparuhurhon goluhni jolma. Janah on ma nagabe alas an banta ase totap marmalas ni uhur. Halani ibagas haganupan naidompakkon hita naborit bani npanorang on dong do malas ni uhur.


3. Refleksi

·         Allah senantiasa memikirkan dan merencanakan segala hal menyangkut hidup kita. Allah tidak akan membiarkan manusia meraba-raba jalan dalam kegelapan di dunia ini, sebab kita adalah seorang pribadi yang penting di mata Allah. Kita adalah pribadi-pribadi yang sudah direncanakan Allah untuk menikmati kehidupan bahagia. Jika Allah menaruh perhatian dan merencanakan untuk kebahagiaan bagi kita, maka tentu kita sendiripun harus mempunyai minat yang besar untuk kebahagiaan itu. Kasih karunia Tuhan telah memilih dan menyelamatkan kita. Kita menikmati kasih karunia itu di dalam Kristus. Tuhan memperkenankan kita menjalani kehidupan yang pasti, di dalam kasih karuniaNya. Sekalipun penuh tantangan tetapi Tuhan juga memberikan kita melihat masa depan penuh harapan.  Tuhan telah dan akan terus bekerja dalam hidup kita untuk mengubah dan memulihkan kita.


·         Kita orang kristen tentu sangat patut untuk bernyanyi gembira, karena Allah yang penuh belas kasih telah menyelamatkan kita. Sekalipun kita sempat menjadi anak yang hilang dari hadapanNya, tetapi oleh kematian dan kebangkitan Yesus, kita kembali kepada Bapa yang penuh kasih sayang. Di dalam sukacita yang penuh sorak-sorai itu, kita diingatkan oleh Tuhan untuk mewartakan dan mengatakan bahwa Tuhan telah menyelamatkan. Sekalipun dalam menjalani kehidupan ini kita selalu menghadapi pergumulan, tetapi pada kenyataannya kita dimampukan melewati badai demi badai tersebut. Melihat kenyataan ini, dengan kata lain kita tetap bersyukur. Kita patut mensyukuri, bahwa segala hidup yang kita miliki semata-mata hanya karena anugerah Tuhan. Sebagai orang Kristen, kita menyadari bahwa hidup kita ditopang oleh kasih karunia Tuhan. Kita diselamatkan oleh kasih karunia Tuhan dan hidup kita setiap saat dipenuhi oleh kasih karunia Tuhan. AMIN

Tidak ada komentar:

Posting Komentar